Parislis

Nya naglar och praktik
Wohoho!
Nu börjar saker gå framåt, åt det postiva, verkar det som!
Kvällen till igår sov varken jag eller Fredrik något, tack vare våra älskade små gaphallsar... men då kunde jag passa på att gå upp med honom och göra en massa nyttigt. Så bloggade, kollade serie, rensade garderoben, flyttade runt på alla olika tyger mellan garderoben och byrån, lagade mat till Fredrik kom hem, sprayfärgade och lite annat shoff. Han kom hem, vi la oss och kollade på ett avsnitt av "Electric Dreams" och somnade en timme. Katterna skrek på, så jag gick upp för att låta honom få sova vidare. 
Jag förberedde lite chiapudding, kollade serie, påbörjade ett nytt spel, pratade med mamma och stickade klart. När jag väl  kände att det kunde vara bra att lägga sig... trots att jag inte var trött, så skulle ju Fredrik vakna till. Han var ju vid detta laget inte längre trött, så vi gosade ett tag innan han gick upp och tog katterna medan jag sov. 
Vi pussades hejdå när han skulle till jobbet och sen somnade jag om igen. 
 
Idag var jag hos arbetsförmedlingen för att hämta ett par som jag och min "arbetsgivare" ska skriva under. Så imorgon blir det äntligen dags! Klockan 7-16 imorgon på Dollarstore, för att gå igenom allt. Sen tror jag bara att jag skulle jobba 7-12. Den 16 februari kommer praktiken ta slut och vi ska bestämma om jag ska stanna kvar. Håller tummarna för att jag ska tycka det är kul och fastna där. Det hade ju verkligen inte varit illa med en extra inkomst. 
Fick skjuts från arbetsförmedlingen hem till Anna där vi började vår häng med en kopp teeee! Sen påbörjade vi det roliga som jag kom dit för. Naaaaglar! Hade bestämt mig för helgula naglar och var nöjd ända tills vi drog på den gula... det var ingen bra gul och allt blev knas. Så kommer ha detta ett par dagar innan vi tar och byter igen. Hon var inte nöjd över hur det blev.
Efter jobbandet blev det att ta ett par bilder på henne och hundarna med polaroidkameran, för min fotobok. Fikade med mer te och en kiwi. Sen kom Fredrik och hämtade mig. Nu är vi alla fyra nyduschade och redo för att trycka i oss maaat!
 
Ska försöka oraka att blogga om morgondagen om jag inte blir helt död!
 
 
SASSA

4 men ni är väl bara 2 eller räknar du att katterna också duschade?

Svar: Jajjemen! Ena löper fortfarande och den andra skriker i dörren. Så vi testade att se om det fick dem att bli tysta... vilket det var i en timme eller sååå! <3
Parislis

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress