Parislis

Monsterbil
God eftermiddag!
Dagen igår började lugnt och slutade med att man låg helt slut i sängen. Vi behövde nämligen flytta på gamla 740:n då de skulle snöröja idag (onsdag). Kan ju säga att ingen kört bilen sedan Fredrik köpte sin... och det har tydligen snöat mer detta år än det gjort på väldigt många år. Så... det var som en extra bil uppepå. Så efter Fredrik jobbat ringde han och bad mig komma ner. Vi drog då till Bredåker för att hämta spade och en piasavakvast. Vi hade även tur med att Rolf körde precis framför oss och att Anna var där. Så vi fick maaaaat. Stekt palt med bacon. Omnom! 
 
Sen stod vi och borstade av bilen och försökte skotta fram den. Batteriet var dött så då blev det en vända till hans jobb för att hämta ett startbatteri. Med lite våld fick vi både igång den och ut den från snödrivan. Sen lämnde vi den lite fint vid hans jobb så att de kunna skotta fint idag. Tyvärr skulle jag såklart glöma bort att fota, annars hade jag haft en rolig bild på hur den såg ut innan. 
Medan jag plockat ner i princip all juldekoration (förrutom julstakarna) så behöll jag denna lilla gumma vid mitt planteringsbord ute på balkongen. Tycker inte hon ser allt för julig ut. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress