Parislis

Förlovningsmiddag
Trevlig kväll ligan!
Haft en trevlig dag idag. Väldigt trevlig! 
Började med att gosa med kissarna innan jag åkte och handlade med Anna och Jessica. Åkte egentligen med för att köpa frysklampar på Dollarstore... men hittade fan inga. Men köpte iallfall plåster, deoderant wipes, tuggumi och två tvättpåsar åt mor. Sen köpte jag på mig mjölk, nudlar och vindruvor från Ica. 
 
Väl hemma plockade jag upp grejerna, kokade nudlar, drack kaffe och småpackade hygienväskan inför resan. Bäddade sängen med det nya överkastet och så hoppade något jävla monster fram och skrek åt mig! Då hade Fredrik fått sluta tidigare och skrämde mig, där jag stod med hörlurar och var omedveten om verkligheten. Tog och duschade, gjorde mig iordning inför förlovningsmiddagen hos Berit och sökte till lite kurser. 
Ja, det kan jag ju ta upp!

Jobbsökandet går ju åt helvete. Jag söker till iprincip allt och kommer ingen vart. Så jag bestämde mig helt enkelt för att försöka komma in på lite kurser och se ifall det eventuellt är något jag vill läsa vidare på. Bättre än att bara forsätta sitta här utan att det blir några magiska förändringar. Sökte bland annat Journalistik, Psykiatri, It Admistratör, Kinesiska osv. Hoppas mest på journalistik då det är något jag velat bli sen liten. Vi var till och med på praktik hos en tidning som heter Barometen. Där fick vi prova på att skriva tidningar med nyheter osv. Var så jäkla roligt! 
 
Hos Berit fick vi världen godaste middag. Inbakad oxfilé med potatisgratäng och sallad. Fy vad gott det var... den var inbakad med någon svampsås som... ingen nog kan misslyckas med att få god. Sen blev det vitchocklad-kladdkaka med färska vildplockade hallon och grädde... GUD VAD GOTT ALLT VAAAAR!~ Och super trevligt! Vi fick till och med en present av henne och hennes fästman. En äggkokare! Haha, det var något spontant Fredrik tyckte att vi behövde. En jätte söt lite sak! Av Anna skulle vi få våra ringar betalda för att bli inslagna någon storlek. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress