Parislis

Sluta glömma mig :C
Det är ju svårt att gå upp på morgonen när man har två mysiga små bollar... 
Men kom upp iallfall! Åt frukost och satte mig sedan på golvet med youtube för att sminka mig lite. Hann med basen och ögonen innan telefonen jag kollade på började ringa. Efter ett halvtimme långt samtal var jag ändå glad över samtalet. Det var närPsyk som ringde. Hon berättade att min doktor (han som brukar kontaka mig om medicinen osv) hade glömt bort att kontaka mig... sist jag pratade med honom var i januari, när jag sov på sjukhotellet under Fredriks operation. Hade själv funderat lite på varför han inte hört av sig, speciellt med tanken på att jag knappt har någon medicin kvar. Han hade råkat anteckna på fel sida eller något, men skulle ringa på måndag. Tog även upp och frågade om varför de valt att lägga ner min utredning när jag inte ens fått någon info om att de faktiskt ha lagt ner den. Hon skulle prata med dem då hon inte tyckte att det var rätt att lägga ner den. Tack för att de faktiskt kan ta tag i något... urg, de glömmer/skiter i en hela tiden på sådanna ställen. 
 
Hur som helst så tog jag på mig min maskara, ögonbryn och ytterkläder. Ringde mamma, gav missarna lite godmat och tog med mitt sålda plagg ut genom dörren. Gick till posten i kylan för att skicka av paketet och gick sedan mot Anna. Tyvärr visade det sig att de inte mådde bra där, så då blev det bara hem igen. Städade ur en kaosig garderob, stekte ett ägg till min macka och ringde för att gratta farmor. 
 
När Fredrik kom hem efter jobb och gym, så åkte vi och handlade mat. Vi försökte verkligen tänka ordentligt denna gång på hur vi skulle få ihop många maträtter, billigt. Så vi tog en massa grönsaker, frukt, lite körtfärs, mjölk osv. Känns som det blev bra! Så vi gjorde köttfärssås och spagetti med en massa grönsaker i. Mums! 
 
Så Imorgon ska jag trycka i mig clementiner och bananer, gå till ett trist möte på arbetsförmedlingen och göra något mys!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress