Parislis

Krigssår
Godkväll mitt herrskap!
Idag hade jag och Fredrik en trevlig dag hos hans faster Berit. Vi kom dock en timme försent dit för att Fredrik glömde bort tiden och jag fortfarande sov. Men hon blev inte arg, för då hann hon ha maten klar när vi kom. Var en jätte god kycklingryta med morötter och en massa buljong, mandelpotatis och franska (brödet). Så satt vi och pratade runt bordet, åt blåbärspaj och fick med oss kanelbullar hem. Var väldigt trevligt och fortfarande skönt att få komma bort på lägenheten lite. 
Vi glömde bort att klippa Fredrik också... så Berit skuelle komma över imorgon med saxen! 
 
Det hände något kaosigt idag dock. Gick ut en vända med Nala igen och vi hade så trevligt så. Tills hon skulle gå under en grill... kopplet fastnade samtidigt som grillen gungade till och lät. Så hon fick panik och tänkte rymma...
Satt som sagt fast och flög upp och ner samtidigt som hon klöste sönder mitt ben och lyckades dra sig ur selen. Så hon sprang iväg och gömde sig i buskarna. Ringde ner Fredrik för att försöka locka fram henne... vet inte hur länge vi försökte få fram henne. Så jag tog ner hennes syster och efter en kvar eller så, så kom hon fram. Och då var det bara att slita tag i katten och springa till trappuppgången så att hon inte skulle slita sig ur mitt grepp. Släppte in henne i lägenheten medan jag sprang ner för att hämta Sarafina (för hon vägrar gå och hon var ensam med Fredrik som inte kan bära henne). Så hörde man i trappuppgången hur hon jamade från 3:e våningen... ojoj. Men allt slutade bra, typ.
Forsatte sedan att pillra med lägenheten, gick ner med lite mer i förrådet och fixat tvättitd så att jag har allt fixat till när mammsis kommer. 
JUSTE! Köpt en ny taklampa till sovrummet. För vi vill ha en takplafond istället för en hängande lampa pga att vi alltid slår i huvudet eller täcket i lampan annars. Kollat på denna ett bra tag och nu var den sänkt med dryga 200:- så den blev min. Så flyttar vi över den andra lampan till köket (för den delen är den lampan bara lånad). 
 
Hade lite roligt med att sätta rosetter löst runt missarnas halsar också... åh så söta ♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress