Parislis

Lite fint för lägenheten
Hej!
Idag har vi fått lite saker "gjorda". Vi drog oss in till stan för att se om vi kunde få tag på byråna vi kikat på. Men när vi väl var där så  kom vi på att vi nog inte fick plats med två sådanna stora lådor i bilen. Så det fick vänta medan vi ändå lyckades få tag på en "bänk" till hallen. Äntligen! Var ju ganska svårt att få tag på någon som inte var för bred eller för lång. Men denna var den bästa vi hittade, så den får duga bra, så har den plats för fler skor också. 
Fredrik fick dock förhinder under tiden som han byggde ihop den... att skruvarna för dynan var för korta och inte centrerade med hålen... så dynan ligger löst på, haha! Så nu vill han inte köpa byråna där ifrån längre. Så vi får väl se om vi hittar någon annanstans eller om vi tar dem iallafall. Efter lite youtube tittande så tog vi och spelade lite Diablo III tillsammans innan vi bestämde oss för att laga maaat. Då blev det en jätte enkel och god Risotto. Kan lägga upp ett recept om det vore intressant. 
Kort tid efteråt fick jag äntligen tag på en tjej som jag snackat med via en "Köp-och-Sälj" sida på facebook. Lyckades till och med få Fredrik att skjutsa mig till henne för att hämta upp grejerna. Så jag fick 4 tavlor, från samma ställe som jag köpte de förra tavlorna ifrån, med ramar för 550:-... och jag betalade över 1k för mina. Så fick jag med gratis två fönsterlampor i rosa från Jotex (250:- st egentligen) och två ljusttakar. Sen sålde hon ett tidningställ som vi får se hur jag gör med (hänger på väggen, sätter på dörren, har på toan eller för att ha något annat fin i) för 100:- (350:- egentligen). Så det blev billigt och bra för allt! Så är man ju alltid tacksam för som säljer saker billigt i fint skick eller som ge bort gratis! 
(Tänkte kanske köpa ett pastellrosa ljus och ett grått, kan nog bli snyggt... för det där mörkrosa är groteskt... till allt.) 
Så hängde jag då upp denna i hallen också! Tänkte ha de andra i sovrummet över de framtida byråna. 
Så nu känner jag mig en knutta mer nöjd! 
SASSA

Så fint du börja få till det

Svar: Tack ^^
Parislis

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress