Parislis

Året som gått - 2018

Hoppas ni alla haft en bra helg och att morgondagen firas med glada miner! Här kommer en liten lista från året som gått. Enjoy!~ 

Vad mådde du bra av?
Att resa, rida, fota, umgås med vänner,-familj och festa! Men även ensamtid med mig själv. 

Vad har du vart ledsen över?
Att jag inte blivit tagen på allvar i arbetslivet, samt människor i mitt liv som ljugit om sina känslor och därav förstört vår relation. 

Testade du något nytt?
Nya arbetsplatser med arbetsuppgifter som jag aldrig trott att jag skulle klara av.

Vad la du mest tid på?
På att söka jobb, ha praktik, prata... en massa och försöka umgås massa med vänner och familj. 

Vem vill du tacka och varför?
Alla vänner och familjemedlemmar som pallat vara kvar med mig, även fast jag kanske inte mått 100% och varit fedt oklar. ♥

Vad är du stolt över när du ser tillbaka på året?
Att ta mig igenom nya arbeten som jag varit rädd för att prova på tidigare, tagit mig på att rida - som jag velat göra sedan jag var liten, genrellt utsatt mig för saker som varit läskigt som att träffa nytt folk osv.Vem saknade du?
Mina äkta vänner som jag inte träffat på ett bra tag. 

Vilka lärdomar tar du med dig från året?
Att jag klarar av så jäkla mycket själv, om jag bara sätter mig in i att!

Största utmaningen?
Att tvingas gå ut i världen och prata med främlingar... men det går definitivt mycket bättre nu än det gjort tidigare år. 

Vilka dagar minns du speciellt?
Specifikt mina resor jag gjort under året. Irlandsresan, Sandviken, Öland två ggr och Forshaga. 
Hur har du utvecklats under året?
Jag har blivit modigare, jag vågar säga vad jag tycker och har även blivit bättre på att säga ifrån. Både när det kommer till jobb och till människor i min närhet. Försökt vara mer spontan och ge mig fan i att jag ska klara visa saker. 

Vad inspirerade dig?
Det beror väl lite på vad jag ska inspereras av. Tycker t.ex Instagram kan insperera mig i att växa som fotograf. Medan jag även blir inspererad av att bli bättre på annat som ridning när jag ser att det går bättre för dem andra, eller att jag själv får höra att jag gör bra ifrån mig. Jag är ganska lätt att få upp i att kämpa, behöver bara några komplimanger så står jag upp igen, haha. 

Bästa besluten?
Att rensa bort alla smuttsiga människor som tagit min tid och energi. 

Hur tog du hand om dig själv?
Rensade bort folk, försökte tänka på vad jag gillar att göra och pressa mig till det även fast det är jobbigt precis i början, ätiti gott, försökt att inte övertänka allt för mycket. 

Vad vill du göra om nästa år?
RESA! Både till nya ställen och samma ställen! Träffa nya vänner, växa i mig själv, prova på en massa mer nytt roligt!

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Flög utomlands för första gången!

Höll du några av dina nyårslöften?
Nu var mina "löften" mer som en avchecknings lista, men jo, en hel del blev checkade! 

Vilka länder besökte du?
Irland!♥

Är det något du saknade under året som du vill ha nästa år?
Mer utomlandsresande!

Vilket datum kommer du alltid att minnas?
1801-16  & 1807-18 ♥
Vilket var ditt största misstag?
Att jag lät mig 

Vilket var ditt bästa inköp?
Mina ridlektioner samt flygbiljetter. Åh! Presenter till andra också.

Vad spenderade du mest pengar på?
Ridlektioner... heh. 

Vad gjorde dig riktigt glad?
Alla gånger jag fick gå på intervjuer eller provanställningar... som dock var det som gjorde mig mest grinig i efterhand. 

Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på det här året?

Mådde du bättre eller sämre än vad du gjort tidigare år?
Har väl både mått bättre och sämre tidigare år tror jag nog... definitivt sämre. Men känner ändå att det hänt en hel det positiva saker detta år som väger upp för allt negativt. 

Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Ta mig fan i att göra saker som jag gillar. Typ, lära mig fota bättre, börjat plugga kurser tidigare osv. 

Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
På att "bråka" - lägga mig i - försöka reda ut saker som redan var dött... 

Önskade du dig något som du fick?
Kärlek och förtroende!

Önskade du dig något som du inte fick?
Ja lite mer och tydligare bekräftelse från vissa personer… Det hade gjort att jag inte slösat min tid på dem.

Vilken var årets bästa film?
I filmväg... Passengers och typ I,Tonya. Men sen kollar jag inte så speciellt mycket på film utan mest serier. Då är Empire, Riverdale Dynastin dem bästa jag sett på iår. 

Vad gjorde du på din födelsedag?
Hade gemensamt kalas med Anna i hennes lägenhet. Hände verkligen inte mer än så, hehehh. 

Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Minst en utomlandsresa i månaden... hehe. Det hade varit nice. Men annars, ett jobb som jag verkligen brann för och kunde tjärna ett par rejäla slantar på.

Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jobba på allt som jag lyckats med idag fast BÄTTRE! Ska verkligen kämpa på med mig själv och försöka att inte sätta några käppar i hjulen, hur jobbigt eller svårt det än blir. GOTT NYTT ÅR!~ 

Kenny

Sjukt bra skrivet, och sjukt bra lista. Jag hoppas du inte misstycker att jag snodde den till min blogg ^^
Uppsala kan jag meddela är en sjukt fin stad, rekomenderas ett besök där. Se domkyrkan och botaniska trädgården. Det är mäktigt ^__^

Svar: Tack! :D
Det går väldigt bra.
Jo det är just dem två jag planerat att kika på också! c:
Parislis

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress