Parislis

Silviakaka
Passade på igår att baka lite medan jag var ensam hemma och hade städat klart. Provade på att göra en Silviakaka då den verkade lätt och inte hade massa extraingredienser som jag inte har hemma. Blev kanske inte jättefina då jag inte kunde använda min långpanna... men goda var dem! Så här kommer ett recept på den också!  
 
Ingredienser:
  • 2 ägg
  • 2 dl socker
  • 2 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 1 dl ljummet vatten
Glasyr:
  • 100 g smör
  • 1 dl socker
  • 1 äggula
  • 1 tsk vaniljsocker
Garnering kokosflingor

Gör så här:
Vispa ägg och socker pösigt. Gör iordning de torra ingredienserna och rör sedan ner dem i äggsmeten. Häll smeten i en liten bakpappersklädd långpanna (ca 20 x 30 cm). Grädda i 200 grader, 20-30 min. Koka ihop alla ingredienserna till glasyren. Vispa hela tiden. Häll glasyren över den kalla svalnade kakan. Strö på kokos. Skär i rutor och servera. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress