Parislis

Han skar i mitt ansikte.
Första dagen på veckan startade bra! 
Tog tag i något som jag velat göra i så många år, av egna personliga själ, inte pågrund av andra. Så fixade mig en tid idag vid 2 tiden. Så jag gjorde mig iordning, åt, sminkade mig, plockade undan lite disk och tog sedan cykeln iväg. Hann knappt sätta mig ner innan jag blev kallad till läkaren. Han kikade på mitt "problem" sa att det inte var något fel på den men att vi absolut kan ta bort den om jag vill. Eftersom som anledningen till att jag gick dit från början var för att ta bort den så gick jag självklart med på det. Vi gick till ett annat rum och jag fick lägga mig på en säng. Han började klä på sig skyddsutrustning, la fram sprutor och grejer. Tankarna snurrade. Skulle jag säga att jag ångrade mig? Men nä, jag bet ihop. Lät honom bedöva mig med en lång spruta. Under tiden som den verkade började han plocka fram ännu mer grejer. Sen började det roliga. Skallpel och blod. Stygn och plåster. Sen gick jag där ifrån, med ett leende. För äntligen hade jag fått bort den där fula leverfläcken jag alltid stört mig på! Så på fredag/måndag ska jag ta bort stygnen! 
 
Jag pratade med mamma en vända medan jag cyklade hem och när jag andades ut hemma. Sen la vi på och jag gick till Anna. Satt och "solade" på ballkongen och pratade lite med en kopp kaffe. Hon behövde åka och handla, så jag och Jessica följde med för att hjälpa. Väl hemma igen påbörjade vi bakandet av en citronmarängpaj. Mums! Så imorgon när den fått stå i kylskåpet och gottat sig under natten så bli det att trycka i sig denna godingen! Var trevligt att få hjälpas åt att baka också. Vi rastade sedan Bella och snodde några grenar hägg innan vi delades åt. 
Så här är en liten kik på hur vardagsrumet ser ut förtillfället. Vi måste ju verkligen skaffa en ordentlig tv bänk snart. Och en större tv... och en chromecast. Och typ allt annat fint man behöver. Men när vi åker ner till Öland i sommar kommer vi kunna få mer några lådor med hem, så vi får hoppas att jag har något fint man kan trycka upp lite här och var... som min enorma muggsamling. Thihi! 
Imorgon ska jag ringa tre samtal. Vårdcentralen och boka tid för att ta bort stygnen. Till psyk för att förnya mitt recept på Sertralinen. Sen ska jag ha ett telefonmöte angående en barnfamilj jag förhoppningsvis ska få vara barnvakt hos. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress