Parislis

Skitstövlar!
Nu är jag rentutav förbannad. Hade en nästan bra dag med svärmor och hennes barnbarn som följt med mig på mina höstuppdrag. Först drog vi till försvarsmuseet där vi hade jätte roligt med att klättra runt på stridsvagnar och titta på föremål från krigshistorian. Försökte ta lite bilder på ungarna också, men var en sådant svårt ljus att bildera blev som de blev. Ändå lite mysiga! 
Vi drog sedan iväg till kanslihuset där de gjort en liten "motorgård". Där skulle barnen få vara med att renovera en buggy. Även om dessa knattar inte ville vara med på så sett så hade jag ändå fått mina bildet jag behövde. Det var dock en annan fotograf där från "Fotographic". Vi lät honom och de som var där innan oss fota på medan vi mörblerade om ungarna inför våra bilder. När sedan han som höll i det hela sa till Alexander och Liam att komma och vara med så ställde de sig så fint bredvid. Men så säger den där vidriga fotografen:
- Killar, kan ni backa.
Alltså ut ur bilden. Helt.
Tvi! De hade väl mer än rätt att vara med. Nä, vet du vad. Vi gick därifrån och tog oss en hamburgare istället.
(DETTA LÖSTE SIG. DET VAR ETT MISSFÖRSÅND FRÅN BÅDAS SIDA)
Vi hade sedan igår bestämt oss för att åka och bowla då det stod att det var gratis för barn och ungdomar. Vi drog dit, lämnade av oss jackorna och bytte till bowlingskorna. Men när vi går in och ska be om en plats så säger denna märkliga man:
- Tyvärr. Det är fullbokat. 
Vi backade lite och tänkte efter. Vi tog sedan upp tidningen med höstaktiviterna som fanns under veckan och smäller upp den på hans disk. 
GRATIS BOWLING FÖR BARN OCH UNGDOMAR. OBS! ENDAST DROP IN GÄLLER!
Men han säger att vi missförstod. Att hela dagen var uppbokad helt och att de som betalat och bokat har gjort det. Det spelade ingen roll vad vi sa. Han satt där, på sin feta röv och lekte besserwisser. Ungarna var så fruktansvärt besvikna. Men alltså... vadå BOKAT!? Det står ju klart och jävla tydligt "Endast drop in". Dagen blev verkligen helt förstörd. Och Anna och jag var måttligt förbannad. Fortfarande förbannad. Så vi kommer då aldrig att sätta vår fot där igen, och verkligen inte ge dem våra pengar. Vill vi bowla åker vi till Luleå istället.
Annars har det varit mysigt att ha med sig ungarna ut så att jag sluppit åka runt ensam. ♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress