Parislis

Äter monsterfisk på Irland
Måndagen 30/4 - 2018
Starten på veckan spenderades även denna med promenader in till stan! Vi drack en öl tillsammans allihopa och gick till "English Market" för att köpa fisk! Var så coolt att se de helt färska fiskarna liggandes där... samtidigt som det är groteskt, hahah! 
Vi köpte med oss lite Munkfish - Marulk för att smaska i oss till middag. Efter att de gick hem så stannade Fredrik och jag kvar i stan. Vi tog var sin sushi rulle och satte oss ute innan jag äntligen fick min vilja igenom - att köpa var sin extrem munk som jag suktat efter ända sedan jag såg affären! 
Köpte även på mig Kat Von D's parfym - Saint som luktade så jävla gott och hade en otroligt vacker förpackning. Den finns även inte att köpa i Sverige så jag passade på att lägga pengar på den! 
Köpte självklart även en Suvernir till mig själv och mamma också! (Muggen med katten köpte jag några dager efteråt).
Till middag tillagade Berit och Timothy marulken till oss med god potatismos, grönsaker och buljong. Gud vad gott det var! Godaste fisken jag smakat faktiskt. 
Sen fick vi honungstekt annanas och glass till efterrätt! MUMS!
På kvällen gick vi 4 ut på en liten pubrund! Drack en äcklig cider som spakade surt vin och drack efter det gott cider. Vi var på 3 ställen innan vi gick hem och sov runt 12.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress