Parislis

Ny spis!
Heeej!
Fick äntligen jobba ett par timmar igår! Lyckades på skjuts vid 5:40 av en tjej på jobbet som bor här. Så vi och en massa andra började jobbet redan vid 6. Lyckades tömma 10 fulla pallar på två timmar innan vi tog fika/frukost och läste dagens mejl. Blev även förlängd till 15 istället för 13. Jävla roligt alltså! Ska även få tillbaka några tusenlappar från skatteåterbäringen! Så de ska jag spara för bilen! 
På kvällen gick jag runt och tömde skåp och försökte hänga upp rakhyvlarna på något halvsmart vis i duschen. Hörde hur min kopparfärgade klocka i köket for i marken och gick sönder... jävla skit. Men då har jag iallfall något att skylla på när  jag kommer köpa den där fina marmorklockan vi kikat på i månader. Fniss fnuss!
 
Idag fick jag dock inte jobba något, men då har jag iallfall fått annat gjort. Gått ner med flera lådor ner i källaren för att få mer plats för "viktigare" saker här uppe. Flyttade runt på saker för att ha dem på lättare ställen och fick även ett par samtal avklarade. Dels ringde jag till hyresrättsföreningen om hjälp för att husägarna höjt hyran med för mycket %. Så de skulle fixa. Mhmh juste, rätt ska vara rätt!
Så ska vi äntligen också få en ny spis. En induktionsspis. Ohohoh faaancy. Skönt att de tog vårt rop om hur mycket spisen suger och faktiskt ändrar på det.
 
Ska försöka få till lägenheten lite snygg och sedan försöka mig på att göra någon slags "apartment tour". Undra om jag ska fota och skriva eller filma? Berätta gärna vad ni skulle föredra!
Ställde ut mina blommor och hoppas på att de klarar av nätterna. Blir ju ändå några minusgrader även fast det var 6 plusgrader idag! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress