Parislis

GET TO KNOW ME - TAG

Vet inte riktigt hur bra ni känner mig. Kanske har några nya läsare också så då passar jag på att slänga ut en "Get to know me - tag"

Det är hundra frågor och den första lyder så här:

1. Vad är ditt fullständiga namn?
Anna Nilsson

2. Ålder?
20 år

3. När är du född?
9/9 - 97

4. Vart bor du?
I lilla Boden.

5. Vem bor du tillsammans med?
Min sambo - Fredrik och våra två katt-töser Nala och Sarafina. 

6. Bor du i hus eller lägenhet?
Lägenheeeeeeet.

7. Vilken färg är det på huset/lägenheten?
Vitt och gul/beige.

8. I vilken klass går du i?
Klass? Gick i 1-6c, 7-9d1 och Bf13A.

9. Vilket år tar du studenten?
Tog studenten våren 2016! 
(Fedt onöjd att inte kameramannen sa åt mig hur fult mitt hår låg...)

10. Har du något jobb?
Jobbar som timvikarie på Dollarstore. 

11. När går du upp på morgonen?
Otroligt olika, jobbar jag så är det allt ifrån 5-6 och 10. Annars är det väl runt 10-11 eller när jag bara känner för det.

12. Har du många vänner?
Jo,  det har jag väl. Men de flesta bor längre bort och blir därför mest internet/mobil kontakt.(Åh! Saknar mina idioter!) 

13. Har du en pojk-/flickvän?
Har ju min Fredrik ♥
 14. Vilken är din favoritlåt?
Alltså det är ju verkligen universums svåraste fråga... Jag är personen som lätt tröttnar på låtar och byter tillfälliga favoriter ofta ofta. Så slänger in min Sportify-playlist. 

15. Vilken är din favoritmat?
ÖLÄNDSKA KROPPKAKOR!

16. Vilken är din favoritdryck?
Vatten och Te. 

17. Vilken är din favoritfärg?
Grön, rosa, gul, mint ...pastellfärger!

18. Vilken är din favoritstad?
Färjestadeeeen.

9. Vilken är ditt favoritland?
Har inte varit i något annat land än Danmark så kan inte säga så mycket. Men har alltid velat åka till Frankrike.

20. Vilken är ditt favoritämne i skolan? 
"Var" psykologi. Lätt.

21. Vilken är din favoritfilm?
Lucy, Passengers, The Age of Adaline.

22. Vilken är ditt favoritgodis?
Mjuka kolor, fudge, allt med äppelsmak som t.ex S. Och choklad. Massor med choklad. 

23. Är du hund eller kattmänniska?

24. Vilket föredrar du? Vinter eller sommar?
Lite lagom av alla. 

25. Vad har du för ögonfärg? 
Blå/gråa. 

26. Vilka serier tittar du på och vilken är din favorit?
Just nu kikar jag på "Jane the virgin", "Riverdale" och "Alterd Carbon". Favoriterna är väl lätt "American Horror Story", "Modern Family", "Gossipgirl", "The Punisher", "Timeless", "Limitless", "Helix" osv osv... jag gillar serier! Tihih!

27. Höger eller vänsterhänt?
Högerhänt.

28. Coca Cola eller Pepsi?
Är väl inget fan av läsk generellt, men isådannafall pepsi av detta.

29. Vad gör dig ledsen?
Inställda planer, alla vidirga människor som finns i världen... ännu värre är det om man blir deras byte. Alltså... jag blir ledsen över så jävla mycket, haha!

30. Vad gör dig glad?
Att veta att jag har familj och vänner som älskar mig, mina missar, musik, positivitet, färger, naturen, foton... är minst lika mycket som gör mig glad som ledsen!

31. Har du några smeknamn?
Inte något seriöst. Men när jag t.ex säger mammsis så brukar hon svara med Annsis. Och Fredrik kallar väl mig för älskling och andra sötnamn. 

32. Vad har du för hårfärg?
Ljusbrunt.

33. Kändiscrush?
Meh, hade många förr inom kpop:en... men nu är det inte direkt någon som jag lägger ner någon tid på. Men klart det finns otroligt många snyggingar både i musik och filmbranshen m.m.

34. Vilka språk pratar du?
Svenska och Engelska... wohoh!

35. Sms:a eller ringa?
Sms... men med människor jag verkligen är nära, gillar jag att få gossipa med i luren. 

36. Vilket stjärntecken har du?
Jungfruuuun~ 

37. Hur många gånger har du flyttat?
Blir väl två? Från Öland till Bredåker. Och sedan från Bredåker till vår nuvarande lägenhet i Boden. 

38. Är du en morgon eller kvällsmänniska? 
Lite både och. Har perioder då jag älskar att gå upp på morgonen, men annars är jag en kvällsmänniska.

39. Har du blivit sydd någon gång?
Nix! Men har brutit en arm och spräckt ett smalben.  

40. Är du blyg?
Öh ja... Antagligen social-fobi. Men har verkligen jobbat på det och sedan jag flyttade och var tvungen att börja klara mig själv så har det verkligen gått framåt. Faktiskt stolt över hur mycket jag vuxit i mig själv. Har inga direkta tips att ge. För jag vet hur hemskt det var/är att utsätta sig för det som verkligen skrämmer en. Men försök så gott det gå, prova nya saker och se vad som kan hjälpa.

41. Har du några husdjur?
Nääääääääää!? 

 42. Vill du gifta dig?
Kluven. Ena stunden vill jag och andra stunden känns det överskattat. Är nervös över att ha massa folk som ska ha all uppmärksamhet på en, rädd att planeran ska gå åt skogen och hur man ens ska få ihop allt på ett snyggt sätt. Bara varit på ett bröllop i mitt liv. Älskade syster... hur ska jag slå det där jävla överraskandet. "Hej! Kom på min sons namngivningsfest" *BAM* PRÄSTER OCH GIFTEMÅL! ♥

43. Har du svenskt ursprung?
Är väl åtminstonne 99% svensk. 

44. Kan du åka skateboard?
Haft en skateboard... men lärde mig aldrig för det var läskigt. Men rollerblades och skridskor kan jag!

45. Nämn en sak som du absolut inte klarar av.
Vissa typer av smaskande... folk som glor (blir så jävla triggad), folk som skriver trettioelva meddelanden istället för att skriva allt i en mening, när folk andas högt, när de har fel, 

46. När och varför låg du på sjukhus senast?
Aldrig legat inne på grund av att det varit något fel på mig. Men låg både på patienthotell och i sjuksängen när Fredrik opererats i sommras. 
47. Har du några piercings? 
Har ett i varsin öronsnibb samt näsvingen.  Men har planer för mera, mohaha!48. Lös-/hårdkokta eller stekta ägg?
Något där i mellan? 

49. Hur lång är du?
163cm ... söt.  

50. Tror du att pengar kan göra en lycklig?
Klart det kan. Är otroligt mycket här i världen som leder till lycka. Är ju alltid skönt att veta att man har pengar så att man kan ha boende, få äta och hålla sin hygien. Sen kan man ju alltid bli glad av nytt småkraffs också!

51. Har du några syskon?
En bror på Öland, en i Kalmar och en syster i Forshaga ♥

52. Vilken är din favoritsport och spelar du den?
Sport... brukade älska gymnastik och konståkning, men var aldrig något jag tog tag i. 

53. Hur många pojkvänner/flickvänner har du haft? 
Haft 1 merseriösa och 1 som bara var över internet när vi gick i 7:an. Sen har jag ju nu min älskade Fredrik. 

54. Vilken film såg du senast?
"Showtime" med Eddy Murphy och Robert De Niro.

55. Är du rädd för blod?
Rädd och rädd? Har väl inget emot mitt egna men vill ju inte få andras på mig. Får bara tankar om bakterier och sjukdommar.

56. Vad lyssnar du på just nu?
Netflix annars har jag pausat på låten "Sweet Girl" av B1A4.

 57. Har du någon gång brutit ett ben?
Som jag svarade på en tidigare fråga så har jag brutit min överarm. Ramlade baklänges på en väggris i spöregn för att jag gick baklänges när jag sa hejdå till en kompis... den gick rätt av men la sig på sin plats. Så slapp gips och större smärtor. Men fick ha mitella i ett par veckor. Högerarmen för den delen... *suck*

58. Vilka världsdelar har du varit i?
Europa... Norden som längst. 

59. Vilken yrken har du provat på?
Förskolor, handel, restaurang, båtvärd och karusellförare på en nöjespark. 

60. Har du någon gång uppträtt inför en massa människor?
Bara när vi haft teatrar och sånguppträdanden i skolan. 

61. Har du några dåliga vanor? 
Öh ja... slickar mig runt läpparna och biter bort skin från dem hela tiden, putar och håller på med munnen hela tiden... rycker med näsan, blinkar mycket, måste alltid pillra med något om så bara mina fingrar. 

62. Vilken är din största räddsla? 
Att mina nära och kära ska gå bort... är en otroligt sentemental och känslig människa. Så saker som att lägenheten ska brinna ner eller att de ska riva byggnader/områden jag gillar är så jävla läskigt. 

 63. Har du svimmat någon gång? 
Som tur är, nej. Men varit nära ett par gånger, speciellt när jag satte i spiralen... jävla hemskaste smärtan. 

64. Vad händer i helgen? 
Nu har ju helgen redan varit men, på fredag ska jag och Fredrik på personalfest och bowla. Sen får vi se vad som händer!


65. Bada eller duscha?
Duscha! Hatar att bada, eller i värme är det väl okey, ibland. Men duscha är smidigare och mindre ohygieniskt.  

66. Är du kär i någon?
Nä? 
67. Vilket är ditt drömyrke?
Som yngre vill jag bli vetrinär, handmodell (alltså, ja?), gymnast, journalist, författare och sen förskolelärare. Men gud vilken turne det blev. Trivs super inom handel just nu!

68. Vem är den första du ringer till om något bra/dåligt hänt? 
Mamma! Alltid mamma. Sen har jag min Joshi som jag slänger ut lite skit till och Fredrik. Men mamma är den som är bäst på att lyssna, svara och ge råd som inte är på den ena eller andra sidan.

69. Har du gråtit idag? 
Nä! Varken glädje eller sorg. Men har varit på gott humör!

70. Vad ska du göra när du svarat på alla frågor?
Laga mat, kolla film och sova!

71. Hur skulle du beskriva ditt liv med 3 ord?
Som en bergochdalbanana, ointressant och ändå ganska skönt. 

72. Har du någonsin haft en nära döden upplevelse?
Bara sådan där dumma när man ramlar från något högt och när bromsarna på cykeln låste sig. 

73. Säg 3 egenskaper hos dig själv som du tycker om.
Tycker personligen att jag är väldigt omtänksam, bryr mig mycket om hur de jag älskar mår och försöker alltid hjälpa till så gott det går.
Har mycket kärlek som jag ofta försöker visa på det ena och andra sättet.
Är väl hyfsat smart i vissa fall... haha! Svårt.

74. Säg 3 egenskaper hos dig själv som du inte tycker om.
Har svårt att släppa saker som sårar eller stör mig.
Är jävligt hemdlysten, kan iofs vara både bra och dåligt till viss del.
Kan bli otroligt otrevlig. 

75. Vad är du rädd för?
Djupa hav, mörker, människor, döden. 

76. Vilken är din favoritgenre på filmer?
Drama, skräck, fantasy, har varit lite inna på sci-fi genren också (inte direkt aliens och rymden men).

77. Vart befinner du dig om 10 år tror du?
Hmmm, om 10 år så är jag inne på mitt 31år. Hoppas väl på att jag har ett stabilt jobb, gott med pengar, vänner, familjen nära, bo på något trevligare ställe i ett större boende. Kanske har en bebis eller två. Flera fina djur, att jag fått reda ut mig själv ordentligt, upplevt en massa roligt (får fan börja jämnas ut nu), fått resa och sådant där mys!

 78. Vart vill du resa?
Frankrike, Italien, Grekland, Japan, Korea, Irland, Australien, Island, Egypten. Har ett gammalt inlägg där jag listade mina top 15! 

79. Vilken är din favorit Youtuber?
Älskar Therese Lindgren, Amir Akrouti, Channon Rose, Jeffree Star, Onision osv prenumerar på över 1k st (om nu inte youtube har tagit bor för mig igen) men kommer definitivt behöva rensa. 

80. Vilka personer älskar du?
Mammaaaa, Freeeeedrik, Missarna, mina dumma vänner, mina syskon (så länge de är fina mot mig), öhm... min familj på ett sätt eller ett annat. Kanske kan älska familjen här uppe också!(Ytterst lyckliga... Men jag vet att de älskar mig också! ♥)

81. Vilken sida av sängen sover du på?
Högra är min sida, mitt bord med mina grejer. Men ibland byter vi sida bara för att det är mysigt. 

82. Vad vill du göra nu?
Gosa och äta nudlaaaaar!

83. Vad önskar du att du slapp göra?
Typ slippa damsuga, diska och städa när man verkligen inte vill. Andra dagar han man bara verkligen ingen lust att behöva vara med folk och andra stunder är det sista man vill att vara ensam. Så det varierar. Men slippa behöva ta medicin för att man mår dåligt hade ju varit skönt. 

84. Vad längtar du till?
Till sommaren, slippa kylan och allt blött. Så har jag ju planer att vi ska till Gävle på Britney Spears konsert, träffa polare i Uppsala, dra till Öland vara med familje, träffa en tjejkompis, antagligen åker vi förbi Brads familj också, hälsa på syrran och hennes familj och gottar oss!
Men på kort tid... jobba!

85. Några tatueringar? 
Inte ännu. Men skulle gärna vilja ha någon liten söt någonstans. Har dock inte bestämt mig. Hittat en massa jag hade velat ha men... byter ofta och det blir liksom aldrig bestämt. 

86. Vill du ha barn?
Tror det!

87. Kan du rulla på tungan?
Jajjemen! (Tänker inte sätta in en bild på det).

88. Vad har du för färg på din tandborste?
GRÖN! 

89. Vad har du för skostorlek?
37-38. 90. Nämn 3 saker du älskar att göra?
Fota, skriva och gosa!

91. Gillar du lukten av bensin?
Va? Haha, alltså i gemförelse med disel så luktar det gott. Men det finns ju godare saker här i världen. 

92. Finns det något som du verkligen skulle vilja göra men inte gjort än?
Reeeeesa!!

93. Vilken är den bästa utlandssemestern du har varit på?
Eftersom jag bara varit i Danmark så blir det väl det! Men jag hade för den delen otroligt roligt när vi var där så! Bilade genom Småland ner till Skåne och över till Danmark. Körde runt lite där och spenderade sedan resten av dagen på tivolit. Fy fan vad roligt vi hade... och var måttligt illamående. 

 94. Ditt humör för tillfället?
BRA!

95. Vilken var din första konsert?
Har aldrig varit på någon riktig konsert. Men blev medbjuden av min gamla bästis och hennes pappa till något uppträdande på Borgholms-slottsruin där det var en massa svenska kändisar. 

96. Din favoritglass?
Vanilj, melon, lakrits, päron... eh ja! 
97. Hur imponerar man på dig?
Visar att man bryr sig (både om andra och sig själv), trevlig, lyhörd, smart (utan att vara en besserwisser), gillar djur, respekterande, tjockhudad, ge komplimanger ibland (inte bara att man är snygg utan ännu hellre om jag gjort något bra). 

98. Vilken tid föddes du?
Ehm... tror det var runt 13 tiden.

99. Kan du nudda din näsa med tungan?
Näääästan! Men kan slicka på armbågen iallfall!

100. Vad heter du på alla sociala medier?
Parislis på varenda en! 
Instagram: @Parislis
Snapchat: Parislis

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress