Parislis

Ensam-hemmadag med trattarna
Fick mig en till ofrivillig ledig dag idag. Var ändå ganska skönt att få vara ensam hemma med missarna. Lite egentid. Passade därför på att klippa tånaglarna och göra dem fina innan jag satte mig på golvet för att dra ut allt smink jag hade. Rensade ut skit jag inte använder/kommer använda, sådant som går låååångt över utgångsdatumet och tvättade allt rent med våtservetter. Så nu är det rent och fint där inne! Fick också ett ryck efter att jag frågat svärmor om hon eventuellt hade några tomma glossyboxes att donera till mitt smink (hade fått någon fin lurvig limited edition av Emelie en gång som var superpraktiskt att lägga alla ögonskuggor i). Hon gav mig svaret att hon tyvärr inte hade några... varav jag halvt löste problemet. Jag gick med i det själv... SÅ NU KOMMER JAG FÅ MASSA LÅDOR... hoppas jag. Fniss! Behöver något roligt att se fram emot. Brukade ju vara med i en massa bokklubbar som yngre: Girl-it (TL-Klubben), olika barnbokklubber (för yngre) och tidningar Frida, Pollux, MinHäst, Julia, Veckorevyn, W.I.T.C.H osv osv... en massa roligt! Så att få komma tillbaka till dessa månads överraskningarna ska bli så jävla roligt. 
Forsatte med att damsuga och städa lite. Lagade mat när Fredrik kom och pratat med mamma lite om de tråkiga som skett här i Boden. En begick självmord framför ett tåg och någon som blivit knivhuggen i ett drama vid coop. Så nära där vi bor. Otäckt. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress