Parislis

Lite fria tankar
Idag träffade jag en person (som finns här i mitt liv, men inte träffar så ofta) och första kommentaren jag fick var:
- Men gud vad du blivit tunn. Äter du ordentligt? 
Nu är det ju inget jag tar illa vid av men... varför är det något man måste kommentera? Speciellt en person som inte vet hur min kropp sett ut tidigare i mitt liv. Vad vet denna person om hur jag äter? Tänk om jag nu SKULLE ta illa upp... då kanske denna kommentar inte var den bästa.  
Jag har ALLTID varit tunn. Jag äter bra. Ibland kan jag äta mer eller mindre men min vikt håller sig ändå på samma siffra. Jag har även i flera år blivit mobbad av många olika anledningar. Bland annat då min vikt. 
"Usch Anna vad du är smal och äcklig"
"Fy vad äcklig, ät mer mat!"
"Ät mera hamburgare" 
osv osv osv... speciellt tjejerna var det ju riktigt som sa dessa saker, självklart. Ibland kanske jag till och med bet tillbaka som liten och sa:
"Ja men du då?! Tjockis!"
Då började de ju grina och jag blev den som var elak... självklart var det onödigt av mig att säga en sådan sak men, vad är egentligen skillnaden? Man är väl vacker hur som? Så länge man på är snäll. Annars är man ju ful trots ideal kropp? Eller... 
Nä, jag tänkte bara ta upp det lite. Denna person var ju inte "idealet" heller, så varför påpeka? Kanske är just därför hen kommenterade? 
Har Annars haft en bra dag, legat i soffan hos Anna, ätit matpaj, druckigt kaffe och ätit glass! Diskuterat lite av allt, hjälpte henne beställa nagellack och letade hästar! ♥
emma

vad jobbigt att få den kommentaren det första man får...

Svar: Jag tyckte ju det... man kunde ju liksom fått höra något i stil med "hur mår du?" eller något innan iallfall...?
Parislis

Angelica Wåhlin

Håller med dig om att det är sånt man inte kommenterar/säger ..

Svar: Eller hur... hon visste inte om jag hade ätstörningar eller body dismorphia
Parislis

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress