Parislis

Hissar och dissar
Nu är jag tillbaka med 3 nya kategorier! Wohooh~
Deoderanter, torrschampon och parfymer.  Vi börjar på:
 
Deoderanter för där har jag en del att säga till om.
Jag har väl alltid haft ganska jobbigt med svettande. Svettas liksom konstant varesig jag fryser eller är varm. Så luktar det... kan börja lukta bara någon timme efter jag duschat och att hitta en deo som håller fukten och doften borta har varit ett projekt. Innan jag hade tänkt att snacka med vårdcentralen så tog jag mig på att beställa apotekets "Absolut torr" som jag hört en del blandade åsikter om. Hade låga förväntingar men gud... alltså tack gud. Man bara dabbar på lite efter man duschat och sen är man klar. Det kliar dock en del de första timmarna men sen är det bra med det. Nu rinner det inte svett och det doftar inte. Det är så otroligt skönt. För nu kan jag ha på mig vad jag vill utan att förstöra kläderna. Amen! 60:- om man beställer från apotekets hemsida annars kostar den 80:- 
(Finns ändå en chans att jag snackar med vårdcentralen om det). 
Annars har jag använt stickdeoderanter som funkat hyfsat bra. Tipsat om dessa två under för de som har mild svettning. För de är bra. ca 50:- st på vanligan butiker. 
Men det  absolut sämsta är fan spraydeoderanter och roll-on... Alltså spray gör ju verkligen ingeting än att ge lite doft. Och roll-on blir bara blött och svettas man så torkar det aldrig in och... ja gud. Usch säger jag! 
Torrschampon
Denna är lite spännande faktiskt. För jag är en person som har väldigt tunnt, fint scandinaviskt hår. Så när det blir fett så blir det fett... och snabbt. Så då finns det väl inget bättre än torrschampo som får håret att se rent ut, ger volym och textur. Finns ju så otroligt många olika sorter men Batiste är väl den mest omtalade. För mig var verkligen inte denna burk för 70:- + något att ha. Man fick sprayade jätte mycket för att det skulle bli någon skillnad men det höll inte i sig. Så det blir en tumme ner för mig. 
Ett som faktiskt överraskade mig med både hållbarheten och priset var Icas egna! Ca 20:-st, behövs inte speciellt mycket, gör sitt och är inte svårare att tvätta ur än andra. Låt aldrig loggan eller priset lura dig!
Parfymer:  
Jag kan väl erkänna att jag aldrig riktigt varit den där tjejern som bättre på parfymen mellan lektionerna i skolan eller generellt använde dessa smaskiga små falskorna. Men jag tänkte väl att det var dags att börja hitta någon nu. Så eftersom jag la ut över 300:- på Britney Spears Fantasy in bloom så förväntade jag mig att den faktiskt skulle hålla. Men nja... Alltså den luktar gott men håller verkligen inte speciellt bra alls. 
Men! På Irland var vi inne i en butik som sålde en del Kat Von D produkter. Och där såg jag två av hennes otroligt vackra flaskor. Jag och Fred stod och doftade på dem och fastnade direkt för hennes "Saint" parfym. Tror jag la 600:- på den... men gud vad värt det var. Den är otroligt vacker, har en härlig mist, luktar bra - inte för starkt, inte för svagt. Håller lääääänge. Kan ha en tröja en dag, lägga in den och ta fram den igen veckor senare och den luktar fortfarande! Kommer nog definitvt köpa hennes svarta "Sinner" parfym också. Bästa! 
Och det var väl det jag hade att dela med mig av idag! Ni får kommentera om det är något annat ni vill se!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress