Parislis

Nu överlevde vi en vecka till...
Denna månad har vi fått leva lite snålare än vad som hade önskats. Blev lite så efter julhelgen och när lillkillen fyllde år. Så det blev inget firande nu i helgen heller. Fanns för den delen inget som vi riktigt kände för. Så blir väl antingen senare eller så struntar vi helt enkelt i det bara. För tillfället så är jag ganska obrydd om det och känner mer för att lägga pengarna på resande och att få kastrera katterna... varav Sarafina löper... IGEN. 
 
Har även fortfarande inte fått information när  jag ska få börja praktiken. Min handläggare på Arbetsförmedlingen skulle ha ringt i fredags men gjorde inte det. Så hoppa att hon ringer imorgon. Vill verkligen börja få jobba lite. Tyvärr så är det ju som sagt bara praktik och kommer inte få mer pengar än det jag redan får från arbetsförmedlingen. Men efter 4 veckors praktik, så jag lärt mig alla delarna jag ska kunna, så blir det förhoppningsvis vikariearbete... om de inte tycker jag suger. Så jag kommer få lära mig allt från att stå i kassan, fixa i lagret till att mörblera ute i affären och även beställa hem varor. Usch vad nervös jag är! Men även exalterad då jag haft lite praktik i en butik när jag gick i högstadiet... åh jag börjar bli gammal!
Idag har vi inte gjort ett dugg alls egentligen. Vi vaknade vid 7 tiden, låg och mös ett tag innan vi somnade om ett par timmar igen. Spelat, druckigt kaffe och lagad god middag som räcker till lunch imorgon. Vi var även ute på en liten promenad med Nala... som skakade som ett asplöv och var så rädd och exalterad. Vi bar henne mestadels av vägen, ingosad i halsduken. Hon var så fluffig och söt! Och nu står hon och skriker vid dörren och vill ut igen... lilla älsklingen. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress