Parislis

Älskade dag!
Hej!
Idag har jag varit igång! Vaknade till sådant vackert väder! Eller ja, det snöade lite lätt men det såg så förbannat fint ut på träden!
Så klev upp och spelade en match Smite och kollade vidare på sista säsongen av "Pretty little liars" och åt min grötfrukost. Sedan sminkade jag mig och borstade mitt hår. Alltså, jag och Fredrik köpte hem ett nytt shampoo och balsam som vi ville prova... och det är så jävla bra. Mitt hår brukar inte kännas något speciellt, vad det än är för hårtvätt jag använder. Men dessa... mitt... MITT hår fick volym. Utan hårtorkning eller annat i. Har läst många recentioner med folk som sagt att de suger eller inte gör någon skillnad. Men man vet ju aldrig förren man provat själv. Hade ingen gillat dem så hade de väl inte fortsatt att finnas? Köpte våra på ICA innan vi upptäckte att de var typ 20:- billigare på Dollarstore. För er som vill prova. 
Jag städade lite i köket innan jag tog mig ut i kylan för att gå på möte hos min arbetsförmedlings-handlelare. Blev överraskad med att hon hade råkat dubbelboka mig och en annan kille ... som i slutändan var det bästa hon kunde ha gjort denna dag. Blev så att jag fick ha ett litet eget möte utanför hennes rum med två killar från Dollarstore. De sökte vikarier och min handledare hade pratat gott om mig till dem. De hade frågat henne när de skulle kunna träffa mig och hon kikade på klockan och sa att jag snart skulle komma dit på möte. Så där satt vi tre. Pratade om hur arbetssituationen ser ut och skrattade gott. Jätte trevliga och så har jag varit sugen på att få jobba i butik också. Så vi snackade i ca en halvtimme tills hon var klar med sitt möte och vi delades upp. De åkte tillbaka till jobbet och jag fick gå in på rummet. Det blev inte mycket prat där inne då hon bara skulle knappra en massa på datorn. 
Så ska till Dollarstore någon dag och kika runt, bestämma mig om jag vill praktisera (vilket jag bestämde mig för redan när de tog fram förslaget) och sedan få göra det ett tag innan jag eventuellt får stanna som vikarie. Härligt!
 
Så när jag kom hem tog jag och vattnade mina halvdöda blommor, plockade ner de sista julgrejerna och satte mig för att blogga. Nu har Fredrik kommit hem och vi har fikat med kaffe. Pratar med mamma om dagen och ska snart gå ner med lite lådor i förrådet. 
 
Glömt visa mitt nya album också ju! Betalade det 2017 så det gillas inte som slös! Fniss~
Och så lite bloopers med min älskade Nala... 
Iza Palm

Boden ! Så himla fint det var idag indeed, tog mig en promenad med kameran :D

Svar: JAJJEMEN! :D
Verkligen! Får ta mig ut och fota bättre imorgon tänkte jag! c:
Parislis

Iza Palm

Doit! Det blir awesome !! :D Vädret är säkert lika bra imorgon :D

Svar: Hoppas! Några speciella ställen du kan rekommendera? :D
Parislis

Iza Palm

Ptja.. jag vet inte, jag har bara bott häruppe i snart 1 år, men idag tog jag varvet längs förbi vattnet runt stan typ. Jag tycker det är mysigt att bara se vart vägen tar mig typ.. Ibland går jag in vid Pagla spåret och in i skogen, men tips: termobyxor det kan bli snabbt djup snö om man sticker av från skidspåren...! Haha

Svar: Haha, jag har bara bort här i lite mer än ett år så x'D Absolut, underbart att bara gå och upptäcka nytt.
Yes, tack så mycket! ^^ Får ta mig en vända ut dit!
Parislis

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress