Parislis

Stackars Anna
Denna helg har inte varit rolig.
Legat hemma och kallsvettats, haft feber, ont i hela kroppen och hostat som om det varit en taggtråd i hela gången. Så kommer vara hemma från jobbet ett par dagar... 
Vad ska jag skriva... ligger hemma och kollar serie, gosar katter och hostar lungorna ur mig. Dricker maaaassa honungsmjölk och vandrar kring lägenheten som en osalig ande. 
Gav mig på att försöka göra maränger idag dock... går ju fan aldrig. Eller alltså, jag har testat olika recept men smeten blir aldrig fast nog. Ger upp! 
Var helt slut efteråt också! Hahah, av att göra maränger... tsk tsk tsk! 
Rebecca

Vispade du äggvitorna först till "hårt skum" innan du hällde i sockret, lite åt gången? :) Brukar bli ett fast och bra "fluffsmet" av det!

Svar: Jo jag gjorde exakt så. Förstår verkligen inte vad felet är. Gjorde sedan om smeten och tvättade ur allt ORDENTLIGT och använde florsocker istället. Då blev den lite fastare iallfall men den blev aldrig sådär -vända uppochner- fast :C
Parislis

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress