Parislis

Långt inlägg om dagarna
Hej!
Eftersom jag gick upp 6 igår och jobbade till halv 8 på kvällen så orkade jag verkligen inte sätta mig och blogga. Så här kommer en liten sammanfattning på hur både gårdagen och denna dag har sätt ut. 
 
Morgonen började precis som varje arbetsdag. Fredrik och jag vaknar till vid 6, snoozar till 20 över och flyger upp medan ögonlocken hänger på golvet. Går på toa, tvätta nyllet, borstar tänderna och håret - inte med samma borste - tar medcen och plockar sedan ner maten i väskan innan ytterkläderna ska på. Orkar jag så hinner jag ta på eyeliner medan Fredrik går ner och hämtar bilen, annars smackar jag på lite mascara på vägen - eller skiter i allt - . Så jobbar vi till halv 9, äter frukost och har möte. Beroende på när jag slutar så jobbar jag till lunchen och jobbar sedan vidare. Men igår så hade vi möte i tre timmar från 7-10 istället. Chefen hade dukat fram med tårta, kokosbollar och läsk. Haha jävla söt! 
Sen var det maaaaaaassa prat, oj gud. Mesta var väl egentligen saker som var självklara men som man ändå kanske inte tänker på i alla fall. Efter mötet fick jag och en brud skjuts hem. Jag hoppade dock av hemma hos Anna för att ha närmare till jobbet igen sen. 
 
Väl där var Anna, Jessica och hennes pojkvän halvt vakna. Anna och jag fikade med kaffe och prat innan vi latade oss i soffan ett tag. Jag tog och sminkade mig och åt sedan en liten fusk lunch med nudlar innan jag bar av till jobbet igen vid 14 tiden. Drog lite vagnar, packade upp saker, byggde ett påskbord med chefen, gick runt och rättade till och plockade upp varor som låg fel, satt i kassa och började sedan med stängingsuppdragen. Tidningar, städning, plockning och rensning.  Haft så jävla roligt med henne också. Var bara vi två och vi löste allt prima! Bankade och räknade kassan, larmade och låste/släkte allt! 
Var dock inte lika trött när jag kom hem som jag var de andra stängningsdagarna. 
 
Idag gjorde jag bara det som jag skrev tidigare. Som en vanlig dag. Men fick sitta maasssor i kassan eftersom det är löning idag. Shieeet vad mycket folk det kom. Får dock inga pengar förren måndag och lön nästa månad... surt. Speciellt när man haft ögonen öppna på så mycket fint man bestämt sig för att köpa. 
Helgen blir nog bara hemma då. Anna har åkt bort, vi har inga pengar och bilen behöver tankas. Så får väl städa eller hitta på något. Inte roligt att vara ute i -25 grader... 
 
HA EN FIN HELG!! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress