Parislis

Sjuka blommor
Igårkväll blev jag så sjuk att jag inte orkade vara uppe mer utan gick och la mig ganska tidigt. Så kommer skriva nu istället vad vi hittade på. Förmiddagen åt vi bara, satt vid datorerna och jag sminkade mig lite efter en uppfriskande dusch. För vi blev inbjudna till Berit vid 6 på ungspankaka! Så det var bara vi 3 där. Och det var faktiskt väldigt trevligt att inte alltid behöva vara hela tjocka släkten på en och samma gång. Vi smaskade i oss fläskpankakan med bacon, broccoli och ost tillsammans med ett glas mjölk. Efteråt fikade vi med honungsmelon, jordgubbar och hallon med grädde och kaffe. Ett tag efter kom det en kompis till Berit och satt med oss och fikade och pratade. Vi var där i dryga 5 timmar och det var helt kolsvart ute. Vi kom fram till att vi skulle bjuda över henne till oss igen innan hon åker hem till Irland näst-nästa vecka. Under kvällen kände jag hur jag fick mer och mer ont i halsen, började frysa och svettas om vartannat. Fick ont i lederna och insåg att jag blivit sjuk... redan. Hann jobba en dag innan jag blev sjuk. Så tog en mugg med honung och mjölk och värmde allt i micron, la mig och kollade serie i sängen medan jag väntade på  Fredrik tills vi skulle kolla vidare på vår gemensamma serie. 
 
Men idag mår jag bättre! Blir fortfarande väldigt varm och utmattad när jag rör mig mycket, men kommer förhoppningsvis kunna jobba imorgon (ifall hon behövde mig) eller/och gå på körlektionen. När Fredrik skulle åka iväg och köpa ny blinkersgrej så såg han att vår söta granne satt ut en påse med blommor och en lapp i trappuppgången. Hon skrev att den som ville ha blommorna gärna fick ta dem. Så jag tog dem! Vi har ju inte direkt så mycket växter så jag tog glatt emot dem och satte med i krukor runt om i lägenheten! Första bilden här är på vår fina blomma vi köpte för några dagar sedan. Medan de blommorna i små vita krukor och höga svarta är de som vi fick av henne. 
 
 
Sassa.

Vad fint du börjar få till det. Jättefint

Svar: Tack! Såg dock att bilderna blev väldigt ljusa och konstiga men men! ^^ <3
Parislis

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress