Parislis

Lång daaaag
Gäsp!
Idag har varit en "långdag". Är fortfarande sjuk, vaknade med att jag var hes och har fått rethosta. Fick ett jobb också som jag lyckades få börja senare då jag hade en körlektion 7:45. Så på det hade jag svårt att somna under natten, katterna väkte mig samt mina hostningar. Men klockan 7 var jag uppe och åt frukost och fixade mig inför körandet. Direkt efter hämtade Fredrik mig och skjutsade mig till jobbet. Hade ett par minuter på mig att ringa och prata med mammi också. Hela dagen har gått bra och varit trevlig! 
Bästa delen var när en av 1:åringarna la sig raklång med sin overall i en stor vattenpöl och surplade. Klart jag sprang med en gång och plockade upp honom, man vet ju inte ifall något skulle hända. Men det såg förbannat roligt ut. Och så såg han så nöjd ut, när vattnet ran av från hans mage och ansikte. Sen ramlade han i sandlådan sedan... ni förstår nog hur det såg ut då. 
 
Så väl hemma var jag helt slut, även fast man inte direkt gör något ansträngande på jobbet. Men det har varit otroligt roligt att få ha fullt ansvar för en av de minsta (som är förtidigt född). Hon kan inte prata och har lite problem med vissa steg, som att äta fast mat och att ta hand om sig själv. Så henne får man verkligen hålla koll på, speciellt vid maten då hon sparkar omkull stolen och tar de andra barnens mat. 
 
Imorgon har jag bara en körlektion sen är jag nog ledig. På onsdag ska vi på middag hos Berit, vet inte om jag kommer få jobba tidigare. 
 
Vi käkade iallfall en jätte god skärdgårdsoppa igår med tigerräkor som Fredrik tillagade. 
Och idag åt vi färskpasta med någon god sås! 
 Vi ska nog ta och lägga oss med film och sova nu! Godnaaaatt 
Isabell Hedberg

Krya på dig! :)
Kram!

Svar: Tack snälla ^^
Parislis

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress