Parislis

Heldag i Luleå
Efter en lugn dag igår, med att bara ha städat köket, chillat vid datorn och en lång kvällsrunda med bilen - inviger vi vår måndag med shopping i Luleå. Mitt mål var att hitta Albrekts guld och se ifall de kan laga mitt stackars örhänge... tyvärr hade de inte Albrekts och de andra affärerna kunde inte hjälpa mig. Dock gav en av dem oss förslaget att gå till en privat guldsmed (som vet vad detta handlar om). Tyvärr var det stängt. Så får väl ta det någon annan gång... kanske när vi ska in och införskaffa oss vår nya bebis.
Mitt andra mål var att gå in på H&M för att se ifall jag hittade något fint jag kunde lägga presentkortet på. Fredrik stannade snabbt till vid en skottrutig kjol som han tvingade mig att springa och prova. Faktiskt så älskade jag den! Fick mig att tänka på ett par rutiga byxor jag avgudade i mellanstadiet. Så den tog jag! Sen kikade jag på lite smink och tänkte att jag skulle prova en Primer från Maybeline. Hoppas den duger hyfsat iallafall! Vi tog sedan en snabb vända in på Panduro för att Fredrik var nyfiken på att se ifall han hittade några modellbyggen. De hade de inte... men de sålde super fina tavlor. 2 för 99... så jag tog de finaste! 
 
Efter en liten vända på stan satte vi oss på Espresso House för att fika med en macka och kaffe. Sen gick vi runt lite till. Vi gick in på en affär där de sålde modelljärnvägar, plastmodeller och andra slags modeller. Han hittade ett flygplan han föll för. Så sött att se hur glad han blir över sådant. 
 
När det var bra med det så åkte vi till Storheden för att jag skulle få köpa mina första drycker på Systembolaget! Yaaay stor! Hemma smaskade vi på svampstuvnings-crepés som Berit hade kommit över med på morgonen. 
Sen tog jag Nala på bar gärning med att dricka ur min vattenkanna... Fy fan vad ful katt! ♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress