Parislis

Födelsedagspresenter och jobb
Men vilken spännande dag jag haft idag!
Började med att jag blir väckt vid 9 tiden av en dam som ringer och frågar ifall jag fortfarande är arbetslös. Jag svarade ja och sedan forsatte hon diskutera lite om hur jag bor och hur lätt jag hade haft med att ta mig till Vittjärv. Så, ah. Blev erbjuden att jobba som timvikarie på förskolor och skolor i Vittjärv. Jag sa självklart ja, och sen var det inte mer med det. Hon skulle höra av sig igen när hon behövde hjälpt. Vet inte ifall hon tänte att jag skulle få komma och skriva på kontrakt, ha intervju eller något... men det är väl bara att vänta och se.
 
Vi gick upp efter det iallafall, åt frukost och chillade ett tag tills jag skulle till körskolan. Kom dit vid 12:30. Och så ger hon mig världens konstigaste blick och säger "Du är lite tidig"... Då skulle jag tydligen egentligen varit där vid 13:15... HUR?! Huuuur blev tiderna så fel? Så det var bara att stoppa Fredrik och åka hem igen. Under tiden hann jag då ordna te till oss, samt fylla i massa lappar om ersättning och arbetslöshet och hela det där roliga vuxengrejer. Sen körde jag. Jag bad om att få backa idag, och det gick jätte bra. Hon skrattade och sa själv att det var roligt att jag lärt mig och fortfarande minns hur man gör. Så det var skönt!
 
Efteråt åkte vi och handlade, dels hem till oss och dels till cheescaken vi ska baka imorgon inför firandet på lördag. Efter vi kom hem fikade vi lite och tog det sedan lugnt vid datorn. Efter ett tag hörde vi posten dampa ner från bredvnedkastet. Ett paket, två kuvert och lite reklam. Jag skrattade gott när jag såg att paketet var en ett klädesplagg som Fredrik köp. Fick veta att han hade köpt den till mig innan vi började kika på kläder tillsammans. Den lilla busen! Jag gav den till honom och satte mig för att öppna mina kuvert. Fick ett grattiskort från Mamma med en liten rolig lapp och en tjuga. Tjugokronor när man fyller tjugo. Sen har hon både skickat pengar till mig via banken samt skämt bort mig tillräckligt när hon var här. Sen fick jag ett presentkort som jag skrek till lite över. Det stod dock inget namn på så jag visste inte vem det var ifrån. Jag gissade lite på att det var min syster som skickat det, men det såg inte ut att vara hennes handstil riktigt. Men jag skrev till henne och frågade. Under tiden som jag väntade på svar gick jag in och kollade på hemsidan "Nagelstudio i Boden" för att se vad jag eventuellt hade kunnat välja för något av pengarna som var på. Karin svarade att det var från henne och att hon tänkte att jag skulle njua av en lyx manikyr! Åhhh vad roligt! Jag är verkligen jätte tacksam över min post och kommer väl använda dem! 
 
Sen tillät Fredrik mig att öppna hans present... innan jag fyller år! Konstigt! Men det var verkligen otroligt fin! Kommer väl komma några bättre bilder på det när jag har bättre bakgrund och bättre ljus!
Tack allaihopa för era fina gåvor! ♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress