Parislis

SNÖAR I OKTOBER?!
Godmorgon!
Jag har varit vaken sedan halv 7 då jag flög upp ur sängen. Pigg som en lärka och irriterade mina trötta med"människor". Vi samlades allihopa i köket och åt frukost. Sen gick jag bara igenom min vanliga morgonrutin och tog cykeln iväg till körskolan. Börjar verkligen bli kallt nu. Var minus 2grader under natten och ska bli upp till minus 6grader ikväll... brrr! 
Men jag blev iallfall piggare, fick motion och frisk luft! Körandet gick jätte bra och det var trevligt att få sitta och prata lite under tiden som man körde såhär på morgonen. När det var lite sådär morgonmörkt och disigt.
På vägen tillbaka till körskolan så började det duggregna och när jag var halvägs hemma på min cykel så började det snöa... SNÖAR! I OKTOBER! Nej, nej! Jag älskar snö, men inte nu. Urg. Jag vill hinna få körkortet innan det börjar snöa. Så jag lätt kan ta mig överallt. Jag har ju heller inga vinterdäck på cykeln... så blir lite jobbigare att ta sig fram när det är högt med snö. Men inget stannade på marken och det slutade ett tag efter att jag kom hem, så det är lugnt! 
Vi ska nog senare idag till Bredåker och umgås lite där. Men under tiden ska jag bara vara hemma, fortsätta plugga teori och småplocka vidare med lägenheten. Varit igång de senaste dagarna med att organisera skåp och hyllor. Dragit fram de mer höstiga prylarna jag har och plockat bort de sommriga. Börjar ändå bli lite bra här, även fast det fortfarande är lite tomt. Hoppas på att Rolf kanske har några betongkrokar vi kan få "låna" till våra tavlor. 
 
Nu ska jag gosa vidare med mina missar! Hörs senare! ♥
P i X E L I E – Erica Pettersson

Vad roligt det är att hitta fler bloggar härifrån Norrbotten :-D Piteå och Boden ligger ju rätt nära varandra ändå :-D

Vad härligt det låter att vara så morgonpigg. Har alltid önskat att jag också var det, men hör tyvärr till den skaran som helst bara vill vända mig om och somna om när alarmet ringer ;-)

Och snö ja! Usch! Jag hatar snö, oavsett om det är början, mitten eller slutet av vintern.
Och det är ju nu som första snön oftast brukar dyka upp här uppe. Usch igen!
Hos oss i Piteå snöade det också igår. Inte så att det lade sig, men flingorna visade sig. Och mitt humör har en tendens att gå från toppen till botten när det händer.
Men men; inte mycket att göra åt. Vi får göra det bästa av situationen :-) Våren kommer ju i maj igen :-)

Ha en fin helg!

Svar: Ja, det är väl 2-3 timmar bara? :'D
Haha, jag är väääldigt blandad. Idag sov jag till 2 x'D Så det beror på dagarna och humöret.

Haha, jag älskar snö. Men då vill ja ha det i slutet av november, december och till februari max. Sen behövs det inte mer x'D Hahah

Tack detsamma ^^
Parislis

P i X E L I E – Erica Pettersson

Och inte ens så pass långt. Skulle tippa på att det tar kanske 1-1½ timme att köra mellan Piteå och Boden, då jag såg att det är bara drygt 8 mil :-) Det är 5 mil mellan Piteå och Luleå, och det tar 30-40 minuter.
På 2 timmar kommer en sig från Piteå till Haparanda (drygt 17 mil) :-)

Svar: Jaha, oj x'D
Parislis

Felicia

blä för kylan :/

Svar: Verkligen :C
Parislis

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress