Parislis

Storforsen och polaroid
Äntligen var jag tillbaka på underbara Storforsen. Denna gång fick jag uppleva det med mamma också. Det var väldigt mycket mer människor här idag än det var när jag var där första gången (För lite mindre än ett år sedan) .  Vi gick inte runt på alla ställen och var nog inte där lika länge heller eftersom Fredrik hade kryckor och mamma halkade och slog sig lite. Men annars gick allt bra, vädret var jätte fint och det var en skön temperatur. Vi fick även en del fina bilder och vi tog även två bilder med min nya kamera. Så mysigt!! 
Vi gick även in på en turist affär där mamma köpte en sådan söt typisk Norrlands souvenir till Fredrik som födelsedagspresent. En tröja med en enormt tryck på norrsken och renar. Så söt! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På vägen hem körde vi runt lite extra så att mamma kunde se mer av det här underliga stället jag bosatte mig på. Åkte förbi där militärerna har sitt, till det där mysiga badstället jag fotat några gånger innan och ner till vattenverket. 
 
 
Vi köpte kattmat och mamma överaskade med magnumglass som vi ska smaska på ikväll med vårt goda kaffe. Fredrik lagade sin räkpasta idag, lika god som vanligt! Nu ska jag och mamma ut och se ifall vi kan få lite fina bilder på solnedgången!
 
Här kommer några bilder som vi tog från friluftsmuseét också!~ 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress