Parislis

Guidetur på Rödbergsfortet
Tjohoho!~
Efter snart ett år här uppe och en liten påhälsning på fortet så har jag äntligen fått min guidade tur! Mamma och jag gick själva då Fredrik inte var sugen. Men han var ändå snäll att både skjutsa och hämta oss. Vi hade sedan några dagar tillbaka läst recentioner om vad folk tyckte om turerna då de ändå kostade 110:- per vuxen (över 15 år), där de skivit att de var tråkig information och för hastigt. Men vår guide måste väl varit en av de där bra då. För alla skrattade och tyckte han var väldigt intressant. Han tog upp en massa intressant information under den där 1 1/2 timmarna vi var där. Han tyckte även det var roligt att det var några av oss som hade "riktiga" kameror med oss och ville ta kort på, vad som var, Bodens hemligaste. Mamma tyckte också turen vad väldigt bra då vi verkligen fick se allt utifrån och in. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När Fredrik kom och hämtade oss tog han även en bild med mitt nya gulaguld på mamma och mig bredvid en av kanonerna de hade utanför. Sen drog vi in tillbaka till Boden, åt dumplings/sushi och åkte runt lite till i bilen. Sen har vi bara varit hemma och slöat. Fredrik bygger ihop sitt nya legobygge, jag har kollat youtube och mamma slöar vid tv:n. Jag fick även ett samtal från Fredriks mormor som bjuder över oss till middag vid 5 tiden imorgon. Vi ska sen på lunch hos Berit på onsdag och kanske till Bredåker och Anna på torsdag. Vi får väl se vart dagarna tar oss mer! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress