Parislis

Magsjuk eller något + La la land?
Hej, godmorgon!
Jag orkade verkligen inte blogga igår. Sov knappt något och var uppe och sprang  runt 1-2 tiden och kräktes... Jag kände mig ändå ganska okej när jag gick upp runt kvart över 6. Men under bilresa till Emelie (eftersom jag ska jobba hela veckan på förskolan bakom henne) så började jag känna mig riktigt illamående igen. Magen gugrlagde sig och ibland högg det till. Skrev till jobbet hur det var och att jag eventuellt då behövde åka hem tidigare. De var inte charmade utan sa åt mig att stanna hemma både måndag och tisdag. Ska höra av mig senare idag om hur jag mår och om jag kan jobb imorgon.
Hur som helst så var jag kvar hos Emelie ett par timmar, kräktes och fick skjuts hem. Var hemma runt 9, kräktes och sedan jag ringde mamma, tryckte i mig ett torrt knäckebröd och la mig efter det för att sova... Sov med mina ständiga små uppvaktningar ändå till Fredrik kom hem. Försökte få i mig ett par knäckebröd till och la oss sedan i soffan för att kolla på La la land... Hade sådana höga förväntningar på den filmen... Men den var kass.
Under denna tid tills vi gick och sov så hade jag en fruktansvärd förkylningsvärk, svettades, frös, mådde illa för alla små lukter, ljus och ifall jag bara låg lite obekvämt. Kräktes inget mer dock även fast jag trodde att jag skulle. Fick även i mig några värktabletter som förhoppningsvis kommer göra mig lite bättre.
Vi somnade runt 20 tiden och nu har Fredrik åkt till jobbet. Vi drack kaffe och jag tog ett knäckebröd. Känner mig inte illamående för tillfället men känner mig inte frisk heller. Ska försöka hålla mig vaken nu och känna efter. Hör väl av mig till jobbet tunt 15-16. 
Om det blir jobb imöra så blir det 08:00-15:30. Då kan jag bara gå hem till Emelie innan Fredrik hämtar mig där sen. 
Har ont i nacken... Känner mig trött även fasta jag sovit en massa. Jag skriver väl senare idag eller imorgon. Hoppas ni sluppit sjukheterna... Pappa har tydligen fått samma som jag dock.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress