Parislis

Huvudvärk och fisksoppa
Idag jobbade jag då på den där förskolan som låg max 3* minuter ifrån Anna. Man kunde se förskolan från köksfönstret och jag kunde därför ligga och chilla i lägenheten tills sista minuten, då jag började vid 10. Det var ca 10 barn som illskrek, slog med alla musikinstrument de hade (av någon anledning så fanns de där med så små barn..) smällde med andra grejer, slogs osv... märktes även här att pedagogerna var för trötta för att orka bry sig längre. Fram till lunch så var det total kaos och jag hade så otroligt ont i huvudet. Jag lyckades få tag i att prata med mamma lite tills jag fick gå tillbaka och jobba. När jag kom dit så spenderades mestadels av tiden efter det åt att barnen gick runt-eller satt och kollade på tv. Tyckte dock att det var lite konstigt att de inte tittade på något lärande eller utvecklande utan bara på "lekprogram". Men det fick barnen att lugna sig iallafall.
Han prata med mamma lite innan mellis och sen efter det satt jag kvar med de sista barnen. Barnen har bara varit ute lite innan jag komm till jobbet, sen gick de inte ut mer. Så otroligt skönt. -10/8 grader och snöstorm. Snöa konstant i tre dagar så det är en massa snö!
Jag fick sluta 20 minuter för tidigt då de redan fanns två pedagoger för 6 barn som ändå var på väg att gå hem snart. Då gick jag hem igen till Anna, åt någon god fisksoppa med sötpotatis och lekte med mobilen lite innan Fredrik kom och vi åkte hem. Vi stannade kvar och gosade lite hos henne också. Men det är så skönt med helg! Då måste det bli skoteråkning! Sen är det bara en vecka tills sportlovet och alla mina inbokade möten och lektioner. Har väl annars haft en bra dag och hoppas att helgen också blir bra! ♥
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress