Parislis

MITT GULD!
Trevlig måndag.
Hoppas skolan/jobbet/ledigheten gått bra för era alla. Själv sov jag skönt med Fredrik till klockan 13 då jag valde att gå upp med missarna och äta lite frukost. Åt lite rostat med den där urgoda bönpastejen, gav katterna lite blödfoder och satte mig vid youtube en vända. Spelade lite smått också innan Berit ringde och frågade om vi var hemma. Hon sa att hon både hade ringt Fredrik och varit på dörre och ringt. Inget någon av oss märkt. Men hon hade ändå tagit en vända förbi affären och de andra Rosenbergarna, så  hon kom över till oss också kort efter. Hon hade med sig något som hon kallar för "Blåbärsbullar". Det är som en bulldeg som är utplattad som en paj med blåbär på. De är ändå stora, så man får skära dem i mindre bitar. Och så hade hon med sig en lite grädde också, som man kunde använda som "vaniljsås". Mums! 
 
Sen när jag väl fick upp Fredrik också så åkte vi för att äntligen äta den där köttsoppan hos Anna. Hon hade precis gjort hembakat bröd också. Så det gottade vi i oss medan soppan värmdes upp. Sen fick vi jordgubbs gélo till desert! Omnom!
Vi var dock inte där så länge för Fredrik kände inte för det, men vi hade trevligt iallfall. Sen har jag bara varit hemma... spelat och ätit paj. 
 
Nu pratar jag med mamma om en liten olycka som nyssen hände...
Katterna hade varit i  bokhyllan och rivit ner ett av mina guldörgängen... som Fredrik sedan råkade gå på... så nu är den helt plat och jag är ledsen. Självklar inte hans fel... men det är fortfarande tråkigt. Så får försöka ta mig ner till guldsmeden och se ifall de kan fixa den.  Suttit och sökt lite jobb också. Snart blir det nog en dusch innan jag tar och läggar mig inför en ny dag! 
Och här bjuder jag på en enormt gamal bild från 2010 på mig. Oh herre gud. Första bilden jag la upp på bilddagboken, haha! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress