Parislis

Fest med Louise
Gud vad jag hade en bra dag igår.
Blev utbjuden av Louise att gå på säsongsavslutningen av Bränna för året. Först när hon skrev till mig dagen innan så kändes det fel att lämna Fredrik. Jag vet att jag inte ska känna så egentligen för att han frivilligt själv vill vara hemma och för att jag ändå ska få vara ute ensam med mina vänner. Så jag sa "Ja" till henne.
Under dagen så tryckte jag i mig en matlåda från dagen innan och satte mig för att spackla ansiktet. Det blåste och var svinkallt ute så jag tog på mig en luvtröja och min lärderjacka, mina svarta highwaist jeans och så fick det bli bra så. Gjorde mig lite fin, eftersom vi ska "festa" men inte överdrivet för att jag inte ska "ragga". Oh herre gud detta inlägg låter fjolligt. Hur som helst, jag tog mamma med mig i luren medan jag gick in till centrum för att vänta på Louise vid Coop. Eftersom det var motvind, hon cyklade och bor en bit längre bort så fick jag vänta innanför dörrarna en stund extra. Vilket inte gjorde mig något. 
 
När hon väl kom så sa jag "Hejdå" till mamma och gick iväg med Louise. Eftersom det även var Boden Cruising så försökte vi hitta ifall de hade någon möteplats. Det var ett par som stod vid älven men resten bara körde runt på vägarna. De hade en inledning tidigare i Luleå... så vi missade väl det. Vi gick til Bränna och satte oss vid några härliga värmelampor ett tag och pratade. Det var inga där för festen när vi kom, bara familjer som åt på restaurangen. Så vår räddning blev Louise's tremänning. Hon bjöd över oss till sin lägenhet där hon hade en kompis över också. Var väl lite nervös först, men de var sköna och släppte loss. Vi var hemma hos henne till 12 tiden någon gång då vi sedan äntligen kom iväg till Bränna igen. Där drack vi bara en Vattenmelon cider och en Mojito. Vi dansade lite, pratade med lite folk och innan vi visste ordet av så var klockan 3 och vakterna sa att de stängde. Fredrik var en sötnos och erbjöd sig att komma med bilen och hämta mig också.
Så jag kramade Hejdå till Louise och åkte iväg med Fredrik. Jag hade det verkligen jätte roligt att få vara ute och göra något. 

Vi körde runt i bilen lite medan jag pratade om dagen tills vi drog hem, kollade klart på "Death Note" filmen och somnade gott. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress