Parislis

Lemonbites
Jag har varit ett fan av olika slags rawbars/rawbites och tog mig igår tiden att använda upp resten av dadlarna jag hade liggande i kylskåpet. Dessa är löjligt lätta, super goda och innerhåller bara massa nyttigt!
Ingredienser: 
* 40 gram finriven morot.
* 10 daddlar.
* 1dl havregryn.
* 1/2 citronskal.
* 1/2 tsk vaniljsocker. 
 
+ rivencocosnöt till garnering. 
 
Hur man gör: 
Lägg allt i en matberededare och mixa allt till en fin röra. Efter att allt är fint ihoprört, blöt händer och en gör små bollar (jag använde mig av olika bakmått för att få mina i den perfekta storleken). När du fått ut så många bollar som du kan i din önskade storlek så rullar du dem bara i cocos och ställer in dem i kylskåpet i minst 2 timmar!
Super enkelt och supergott! 
Anonym

Nyttigt, som vaniljsocker? 😁

Svar: Hahah! x'D Tyst! Använd något annat nyttigt då! ... fruktjouice? Hahaha
Parislis

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress