Parislis

Rödbergsfortet
Äntligen kom äventyret som jag väntat på ända sedan första dagen, att få gå och kolla på forten som de använde under krigen. Vi klättrade omkring lite här och var och jag lyssnade på historier som Freddie hade medan jag med uppspärrade ögon kollade mig här och var och nickade intresserat. Vi kunde självklart inte åka därifrån utan en fika... så det tog vi en! Kaffe och någon ljuvlig banankaka. 
Efter det så åkte vi till ett annat fort, Åbersforet, som inte används som ett museum som det andra fortet gjorde. Detta fort var läskigt, för de hade tydligen cementerat igen alla ingångar som tidigare hade varit. Vi klättrade dock upp på den där smala stegen som ni ser på bilden under. Dörren där uppe hade två av tre gångjärn trasiga så vi smet oss in där. Fanns inte direkt något att se men det var läskigt ändå... 
Lite halvt uppskrämmda så körde vi ner till Luleå för att kolla runt i stora stan! Vi gick runt i näst intill alla affärer jag inte har hemma + några till! Slutade med att jag bara hittade en tröja på Carlings som Freddie tyckte att jag skulle inhandla och sedan en ansiktsmask från Lush! Vi drog också, till en sushi resturang... och råkade kanske möjligtvis med mening köpa 40 bitar sushi som allt rök i ett naffs... det var nå gud förbenat gott!
Ännu en dag tog vi hälsade på hans mamma, som lät oss gosa ner med henne i soffan, dricka kaffe och bara prata av oss lite. Vi var där i ett par timmar innan vi tyckte att det var dags att åka hem... och då började kalaset!
På med varma jackor, handskar och ut i skogen med en raselig fart! Fyrhjulade runt i spår så med vinden i håret, uuuh så det gick undan!  Drog ut för att övningsköra igen (denna gång på en övergiven flygplats med några få hangarer här och var) och sedan blev det hem, basta och ha spakväll med masker och vin! 
Mamma

Men sa jag inte att du skulle sköta dej och inte göra något som inte jag skulle göra? Huurm jag trodde i alla fall det

Svar: :'D Vet inte vad du pratar om!
Parislis

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress