Parislis

Nolia mässa
Denna dag vaknade vi för att dra till en enorm mässa de har här uppe, Nolia mässan. Vi fick köra ända från Bredåker (där vi bor) och bort till Piteå där den höll hus. Där gick vi runt och kollade på allt från bubbelpoler, tracktorer-skotrar-fyrhjulingar-båtar och andra fordon till kläder, smycken, matstånd och helicopterturer och mycket MYCKET MER! Vi gick runt där i lite för många timmar, men precis som alla andra som varit där, så är det egentligen bara skit som man antingen inte har råd till eller som man bara inte vill ha. Men det var ändå väldigt roligt, även fast det var ganska kallt, började regna lite efter ett tag och även fast det var nå otroligt många människor där. Vi åt både lunch och en liten delikatess bit där under dagen, kycklignspätt med potatis och tzatziki + en liten munk innan vi åkte hem. Men... självklart kunde jag inte åka därifrån utan något fint. Så jag fann mig ett litet renhorn som jag kunde hänga fast på min väska eller i nycklarna! 
 
Men så fanns det ju ett problem sedan när vi satt i den 1 timmar långa bilresan tillbaka... vi var sugna på sushi igen. Så vi löste problemet med att köpa sushi! Dock... när vi var hemma så hade allt råkat åka runt i låndan så det såg lite snuskigt ut. Men smaken.var.delikat! 
Vi övningskörde efter det lite efter kronvägarna och åkte sedan hem för att avsluta dagen med gos och netflix! ♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress