Parislis

KPOP ♥
Nu kommer det här inlägget att komma! För er som känner mig så vet ni hur mycket det här inlägget kommer betyda för mig, haha! Det handlar om Kpop. Jag vet att det finns många som absolut inte har en aning om vad det ordet har för betydelse, men det finns även de som vet lite men som kanske vill veta mer. Hur det än ser ut så kommer jag ösa på lite med min relation till det och lite kort om själva ordets betydelse!


Jag började tänka på att ta upp det här ämnet efter att en av mina favorigrupper Got7 släppte sitt nya album med musikvideo.  Tryck på bilden för att komma till videon. ↓
 
Personligen så älskar jag känslan av sådanna här låtar och tycker det här var en väldigt bra comeback låt! ♥
 
Så till att börja med så kan jag väl sammanfatta vad Kpop är för någonting. Kpop står för (Syd) Koreansk pop och innehåller allt från, hiphop, rock till r&b och elektronisk genre. De tre störtsta skivbolagen är S.M- JYP- och YG- entertainment. Alla entertainmenten, inte bara de här tre stora, lägger ner väldigt mycket pengar på att göra vackra musikvideor där grupperna dansar, sjunger, skåderspelar och poserar, för att locka till sig fans! 
 
Förövrigt så tror jag det säger mer om ni bara kollar runt bland de olika grupperna som finns, både tjejgrupperna, killgrupperna och solosångarna. 
 
Här nedan så kommer berättelsen om hur jag kom in i denna värld! 
Tryck på bilden för att komma till min första Kpop-låt ↓
Så, det hela började en helt vanlig kväll när jag spenderade min tid likadant som jag gör idag, framför youtube!
Jag rullade förbi en färgran video med en väldigt speciell vibe. Jag föll för det med en gång och det slutade med att jag kom in på en massa andra grupper osv! 
Så idag har det gått drygt 9 år sedan jag började! Jag äger 17 album, runt 50 posters, armand, ringar, kuddar väskar och mycket mycket mer.  Även fast man blivit av med en del vänner och blivit utstört på grund av det så är det inget absolut inget jag skulle byta ut! 
 
Finns det något mer du vill veta så är det bara att kommentera!
 
 
 
 
 
// 안나 ♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress